Tandemová výuka bourá bariéry: Žáci ze základní a speciální školy společně programovali roboty!
Na naší škole proběhla ve středu 26. 3. zajímavá tandemová výuka robotiky, která propojila žáky 7. B s jejich spolužáky ze speciálních tříd (6. – 8. ročník). Cílem projektu, realizovaného v rámci „Nové informatiky“, bylo nejen prohloubit znalosti v oblasti programování a robotiky, ale také podpořit vzájemnou spolupráci a integraci žáků s různými vzdělávacími potřebami.
Společně řešili různé úkoly, od naprogramování robota k pohybu po určené dráze až po složitější sekvence akcí. Bylo skvělé vidět, jak si navzájem pomáhají. Sedmáci byli trpěliví a ochotní vysvětlovat a starší žáci zase přinášeli nápady a kreativitu.
Tato forma výuky je pro všechny velmi přínosná. Žáci se učí nejen technickým dovednostem, ale také komunikaci, toleranci a empatii.
Projekt tandemové výuky robotiky je součástí širší snahy školy o modernizaci výuky informatiky. „Nová informatika“ klade důraz na rozvoj digitálních kompetencí, algoritmického myšlení a schopnosti řešit problémy. Těšíme se na další spolupráci!
Pražáková, Hochmanová, Zedníčková